ExtractCIT

a la revista

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

triangle rectangle

sintagma nominal masculí
Terminologicitat: 1




Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009)
Freqüència: 9

Així, la quarta implica que quan la Lluna forma angle recte amb el Sol i la Terra, l’angle de visió de la Lluna des de la Terra és de 87º, ja que l’altre angle del triangle rectangle mesura una trentena part (1/30) d’un quadrant (90º), és a dir, 3º; la cinquena ens proporciona la grandària de l’ombra de la Terra, que és dues vegades la Lluna, i la sisena i última ens explica que la Lluna és vista des de la Terra, formant un con, amb un angle de 2º, que és una quinzena part d’un signe del zodíac (30º).




Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009)
Freqüència: 9

Aristarc construeix (vegeu la figura 2) un triangle rectangle amb vèrtexs en els centres de la Terra (B), de la Lluna (C) i del Sol (A) amb angles donats, o sigui coneguts, per observació.




Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009)
Freqüència: 9

El capítol 9: base (gou) i altura (gu) El títol d’aquest capítol, íntegrament consagrat al triangle rectangle, pren el seu nom del primer dels procediments que es presenten, el que avui en dia coneixem com a teorema de Pitàgores i que en el text s’anomena Procediment de la base i de l’altura.3 3.




Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009)
Freqüència: 9

En tots els casos cal trobar les dimensions, amplades, llargades, altures, etc., de manera que el procés sempre remet a la resolució d’un triangle rectangle pel procediment de la base i de l’altura.




Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009)
Freqüència: 9

El procés duu a la resolució d’un triangle rectangle pel procediment de la lü.




Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009)
Freqüència: 9

Els tres primers problemes del capítol 9 plantegen els tres casos possibles de resolució d’un triangle rectangle, exemplificat amb la terna (3,4,5).




Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009)
Freqüència: 9

ALGUNES IDEES PER TREBALLAR A L’AULA 433 Al llarg de tot el capítol els comentaristes fan al·lusió a dues figures fonamentals,9 la primera de les quals s’utilitza per justificar el procediment del triangle rectangle (problemes 1, 2, 3) i més endavant per justificar el problema 11.




Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009)
Freqüència: 9

Es presenten a continuació el problema 6, com a mostra dels tipus de problemes del primer bloc (procediment del triangle rectangle), i el problema 16, com a mostra dels del segon bloc (semblança de triangles).




Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009)
Freqüència: 9

En relació amb els continguts matemàtics pròpiament dits: — S’ha compaginat l’aplicació del teorema del triangle rectangle amb la semblança de triangles.

 

IEC

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme 47. 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. informacio@iec.cat - Informació legal

2022

Llicència de Creative Commons

Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons